Omschrijving:
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt (hierna: het college) maakt bekend dat zij voornemens is beleidsregels vast te stellen ter uitvoering van art. 2.25 van de APV. In de gemeente Oldambt is een aantal terreinen waar jaarlijks evenementen worden gehouden. Het gaat hierbij om kleinere evenementen en grote evenementen waarbij al dan niet sprake is van muziekgeluid. Evenementen zijn belangrijk voor de gemeente Oldambt en brengt leven en de nodige roering, maar de bijbehorende geluidemissie is ook van invloed op het woon- en leefklimaat van omwonenden. Om die reden is er behoefte aan duidelijke richtlijnen voor de vergunningverlening en de handhaving. Het bureau Geluidmeesters te Groningen heeft hiertoe in opdracht van de gemeente Oldambt in totaal 9 locaties geïnventariseerd en daarbij de akoestische mogelijkheden en beperkingen aangegeven. Het rapport is als bijlage bijgevoegd. De beleidsregels worden in het kader van burgerparticipatie voor een ieder gedurende 6 weken ter inzage gelegd. De stukken kunnen worden ingezien in het gemeentehuis van Oldambt, Johan Modastraat 6 te Winschoten tijdens de openingstijden. Het concept is ook in te zien via http://www.gemeente-oldambt.nl/wonen-en-leven/vergunningen Een ieder kan gedurende de termijn van de ter inzage ligging schriftelijk zienswijzen indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oldambt, Postbus 175, 9670 AD Winschoten. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor kunt u opnemen met de heer H. van Houten van het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving, tel. (0597) 48 20 00. Winschoten, 27 april 2016
Deel dit artikel met buren en kennissen!
Redactie Nieuwsuitoldambt.nl
Wij houden je op de hoogte van alle bekendmakingen vanuit de gemeente.